dinsdag 30 maart 2010

Klei Animatie


Dit is mijn eerste klei-animatie filmpje.
Het was een project dat ik maakte tijdens de animatie-les.
Aanvankelijk had ik een eenvoudig script, waarna ik de twee hoofdpersonen van animatie-klei ben gaan maken.
Daarna maar gewoon gaan werken.
Het proces kwam neer op heel veel foto's maken, en tussen iedere foto in de personages een klein stukje van een beweging laten doen. Uiteindelijk alle foto's achter elkaar geplakt, en er een achtergrondmuziekje bij gecomponeerd en wat geluiden van Sounddogs toegevoegd.

Het resultaat bevalt mij wel. Af en toe nog wat te snel, of NET niet vloeiend genoeg, maar dat geeft het ook wel weer zo z'n charme. Vooral voor een eerste animatiefilmpje ben ik er erg tevreden over.
De achtergrond is een mengpaneel dat ik gebruikte voor schilderijen waar ik in die tijd ook mee bezig was.

Momenteel ben ik met klasgenoten bezig met twee verschillende animatieprojecten, met stop motion techniek (dus net als met deze klei-film veeeel foto's, maar dan met mensen).
De eerste film gaat over een nachtmerrie van een klasgenoot, de andere gaat over een gevecht van mij en Jelle in het park wat uiteindelijk nog gepaard zal gaan met de nodige locatie-wisselingen en epische plot-twists. De muziek en geluiden zijn we van plan daar zelf voor te maken.
Hopelijk binnenkort meer daarover..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten